De meest gestelde vragen in de eerste periode van afstandsonderwijs hebben wij hieronder verzameld. Alle informatie is ook na te lezen op onze website onder 'actueel'.

Veel gestelde vragen over afstandsonderwijs december - januari

15-12-2020
De meest gestelde vragen in de eerste periode van afstandsonderwijs hebben wij hieronder verzameld. Alle informatie is ook na te lezen op onze website onder 'actueel'.
Probleem met inloggen op Basispoort Thuis
Inloggen thuis doet u via de URL https://thuis.basispoort.nl

Als gebruikersnaam voor Basispoort Thuis wordt het privémailadres van de ouder/verzorger gebruikt. Met één e-mailadres van een ouder/verzorger kunnen meerdere kinderen uit hetzelfde gezin inloggen.

Door te klikken op de link ’gebruikersnaam of wachtwoord vergeten’ kan altijd (opnieuw) een link worden aangevraagd om een (nieuw) wachtwoord aan te maken. Op het e-mailadres dat u invult, ontvangt u daarvoor dan een link. Een (nieuw) wachtwoord kan direct kan worden gebruikt.

Ontvangt u geen mail met link om een wachtwoord aan te maken? Controleer dan:
  1. Of de Basispoort-mail in uw spambox is terechtgekomen; maak van Basispoort een ‘betrouwbare afzender’.
  2. Of uw ‘postvak-in’ de maximale limiet bereikt heeft (dan kan er geen mail meer bij). Leeg uw postvak en vraag opnieuw een link aan om een wachtwoord aan te maken.
  3. Of het mailadres dat u heeft opgegeven exact hetzelfde mailadres is als de school van uw kind heeft. Vraag na bij de leerkracht welk mailadres deze voor u heeft ingevuld bij uw kind.
  4. De schrijfwijze van uw mailadres zoals door de leerkracht van uw kind is gebruikt. Is er een letter weggevallen (.n in plaats van .nl). Is er een spatie te veel gebruikt?
Neem bij inlogproblemen of een foutmelding in de uitgevers-software contact op met school via het mailadres ict.obsdeklipper@talenthoorn.nl . De school kan eventueel contact opnemen met de Basispoort helpdesk.

Meer uitleg over het inloggen op Basispoort Thuis kunt u vinden in dit document: https://drive.google.com/file/d/1f9vCxIaQfaNxNMAxzYIVgn07kldmKhTY/view

Probleem met inloggen op Google Classroom of Google Meet.
Inloggen op alle Google applicaties gaat op de volgende manier:
- gebruikersnaam: voornaamachternaam@talenthoorn.nl 
- wachtwoord: eigen gegenereerd wachtwoord.

Is het wachtwoord niet meer bekend? Stuur dan een mail naar ict.obsdeklipper@talenthoorn.nl met de voor-, achternaam en groep van de leerling. Het wachtwoord wordt dan gereset.

Google Classroom: www.classroom.google.com 
Alle leerlingen zijn toegevoegd aan de Classroom van zijn/haar klas. Is dit nog niet het geval? Neem dan contact op met de leerkracht.

Google Meet: www.meet.google.com 
Via Google Meet is er videocontact met de leerkracht. 

Meer uitleg over het gebruik van Classroom of Meet kunt u vinden in dit document: https://drive.google.com/file/d/1WxrAGvogx3beKIDw0cK2mvoaD_7-2F-y/view

Waar kan ik welke programma’s vinden?
Basispoort: www.thuis.basispoort.nl 
  • Blink
  • Mijn Klas -> Getal & Ruimte Junior
  • Nieuwsbegrip
  • Pennenstreken
  • Rekentuin
  • Taal Actief
  • Veilig Leren Lezen
Junior Einstein: www.junioreinstein.nl

Gebruik chromebook van De Klipper
Alleen de leerlingen van Talent Hoorn kunnen gebruik maken van het chromebook met hun eigen Google account. Inloggen met een ander account is niet mogelijk.

Bij verlies, schade of diefstal worden de kosten door de ouders/verzorgers vergoed. Hiervoor
kunt u aanspraak maken op uw WA-verzekering. Bij schade wordt dit doorgegeven via het schadeformulier. Elke schade wordt door u als ouder/verzorger direct gemeld. Link naar het schadeformulier: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScCJmKcKB4ALFwIilDWPs9FQIEPTKoaNlW3DHgDlxnxdZOeNg/viewform

Ik wil een extra device voor thuis aanschaffen. Wat voldoet?
Wij werken op school met Google Chrome. Mocht u op zoek zijn naar een nieuw device voor uw kind dan is een chromebook een relatief goedkoop en handig device. Een tablet raden wij niet aan. 

OBS De Klipper

De school met talent voor taal